28 november 2011

"Ik ervaar veel dankbaarheid"

Phet Sathuchat (Helpende)
Ik werk sinds 5 maanden als helpende in de Thuiszorg bij de Amstelring Osiragroep. Ik heb hiervoor 7½  jaar binnen een instelling gewerkt. Het is een  heel andere werksituatie dan binnen de instelling. Voorheen dronk ik de koffie met mijn collega's, nu doe ik dat met de cliënten. Tussen de verzorging door praat je veel met de mensen die je bezoekt. Je merkt dat ze genieten van die aandacht. En ik geniet van de verhalen, zoals van een cliënte die volgende maand 100 jaar oud wordt. Ze zit nog steeds boordevol humor en is goed bij de tijd.

Het doet de mensen goed om in hun eigen thuissituatie te leven en verzorgd te worden. Het valt me op dat een groot deel van de cliënten, naast humor nog altijd veel belangstelling heeft in de wereld om hen heen, hetgeen je binnen de instelling vaak mist.

Als thuiszorgmedewerker ervaar ik veel dankbaarheid. Cliënten leven met je mee als je in de regen, het donker of met tegenwind naar huis moet fietsen.

Ik vind het werk gezellig en leuk, en bovendien is mijn conditie door het fietsen beter dan ooit! Trouwens, ook mijn collega's tonen veel interesse in elkaar, dit ondanks het weinige contact tijdens het werk, en dat is zeker ook belangrijk! 

Een verhaal van: Phet Sathuchat, Helpende.

1 opmerking:

  1. Ik werk reeds 25 jaar in de zorg. Sinds 13 jaar in de thuiszorg. Ik zou een boek kunnen schrijven over alles wat ik daar heb meegemaakt. Wat een fantastische clienten.Die hebben gezorgd dat ik het zolang heb volgehouden.Van hen heb ik hartelijkheid en dankbaarheid gekregen. Dat mijn organisatie clienten heeft hebben zij te danken aan ons als medewerkers en dat de organisatie medewerkers heeft hebben zij te danken aan de clienten.Begrijpt U wat ik hiermee bedoel??

    BeantwoordenVerwijderen