13 juni 2012

18 jaar is lang!

Op 24 april was ze voor het laatst. We wisten het en kochten de mooiste bloemen die we konden vinden. Eigenlijk wilde ze al eerder stoppen, maar toch bleef ze nog een jaartje extra.
Toen ik terug keek leek het alsof ze er altijd geweest was. Natuurlijk was dat niet zo.

Voor die tijd waren er meer dames en een heer geweest die de zorg voor het huishouden met ons deelden. Ik zie ze weer voor me allemaal met hun eigen kwaliteiten en gewoonten. Er waren ettelijke avonturen tijdens de vakantieperiodes o.a. met goed willende jonge meisjes die soms nog nooit een strijkbout in hun fraaie handjes hadden gehad en daar ging het nu net om bij ons. We prezen ze voor dat wat ze wel goed konden en vroegen een begrijpende vriendin voor de moeilijke strijkklussen. Wat waren we blij als “onze”hulp weer terug was.

Ze wist ook overal raad op. Toen we vertelden dat mijn man een ernstige allergie heeft voor niet natuurlijke geuren en er ziek van wordt, dacht ze mee en besliste: geen broeken meer naar de stomerij. Ik pers ze voor u. Een mooie wollen trui die te klein uit de was kwam werd in het vriesvak van de koelkast gelegd, opgerekt opnieuw geperst en hij paste weer.
Zelf zorgde ze ook thuis altijd zo min mogelijk wasmiddelen met sterke geur te gebruiken om zonder luchtjes bij ons te komen. Parfum e.d. werd dus niet opgedaan. Een bijna niet uit te leggen kwaal werd daardoor nooit een probleem.

Rondom verschillende operaties werd heen gewerkt. Zelf was ze in 18 jaar twee maal ziek. Dat wil niet zeggen dat er nooit iets aan de hand was, maar eruit gaan was beter dan thuiszitten.
Misschien kunt u zich voorstellen dat we nog een keer onze dankbaarheid willen uitspreken voor zoveel zorg, waarvan Mevrouw Ali Rijnbeek want zij is het, zou zeggen: DAT IS TOCH HEEL GEWOON! Nee, dat is het niet. Daarom willen we haar en iedereen laten weten die dit werk doet, ook haar opvolgster, als cliënt van Amstelring hebben we u nodig.

Joop en Ida Litz, Uithoorn

1 opmerking:

  1. Mooi verhaal maar zo hoort het ook he, je bent er voor elkaar! Ook ik ervaar het als ik weer terug kom van vakantie.. mijn clienten zijn blij als ik weer bij hen kom maar zeggen ook : het is goed om ook eens andere gezichten te zien dan waarderen we jou weer ten zeerste als je terug komt.. want ook ik kom al 9, 8 en 7 jaar bij de zelfde clienten... je hoort dus een beetje bij het meubilair en alles word een beetje vanzelf sprekend....

    BeantwoordenVerwijderen