2 april 2012

Verwaarloosde cliënt

Vorige week werd er bij ons een nieuwe cliënt aangemeld. Een collega-thuiszorg-organisatie kon of wilde de zorg daar niet meer verlenen. Tijdens een huisbezoek troffen we een vervuilde cliënt aan in een verwaarloosd huis. De situaties was zodanig dat er geen beddengoed of handdoek te vinden was. Het matras waar de cliënt op sliep was ernstig vervuild en de cliënt zelf was niet in staat om voor nieuwe spullen te zorgen. Hier moest direct actie ondernomen worden, omdat de situatie werkelijk onhoudbaar was.  

Onze verpleegkundige Ineke en casemanager Mieke hebben zich volledig ingezet om de boel op orde te krijgen. Direct is onze eigen huishoudelijke hulp ingeschakeld, vanwaar er twee medewerkers zijn gestuurd om de boel schoon te maken. Terwijl de casemanager contact zocht met de huisarts en andere instanties heeft de verpleegkundige contact opgenomen met het Leo Polakhuis, om te kijken of daar misschien handdoeken, lakens en een matras over waren.

Met z’n allen is ervoor gezorgd dat de cliënt er weer goed bij zit, in een schoon huis, met een schoon bed met beddengoed en handdoeken. Geweldig om te zien hoe onze medewerkers vanuit het hart deze moeilijke situatie hebben opgepakt en opgelost. Dat maakt mij als manager van de Thuiszorg in Amsterdam zeer trots!

Rona van der Nooij – Manager Thuiszorg Amsterdam Amstelring OsiraGroep

1 opmerking:

  1. Mooi werk verricht!

    En je gaat met een blij en goed gevoel naar huis...

    geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen